Nastavit jako výchozí stránku (HomePage) Uložit mezi oblíbené stránky (Favorites)

novinky
akce
články
výživa
listárna
choreografie
hudba
odkazy
inzerce
obchod
fitcentra
soutěže

registrace

info
 
Google
pagerank
3D FITNESS Smart Fitness Academy Praha Daniel Muller FACE CZECH ACADEMY


uživatelské jméno
heslo

zapomněli
jste heslo?
články
28. únor 2002
diskuze

Wellness program v CASRI

Vědecké a servisní pracoviště tělesné výchovy a sportu CASRI Praha provádí program diagnostiky WELLNESS
celý článek --->čtenost článku: Počet zobrazení: 12386
25. únor 2002
diskuze (2)

Posilování břišních svalů

Nejlepším cvikem na břišní svaly jsou zkracovačky. Tento cvik však břišní svaly jen posiluje, ale neodstraní tělesný tuk, který je překrývá. Pouze redukcí tuku, založenou na kadiovaskulárním cvičení (běh, jízda na kole) a omezení jídla....
Autor: Katka
celý článek --->čtenost článku: Počet zobrazení: 52924
22. únor 2002
diskuze

Poprvé v posilovně

Cvičení v posilovně je ideálním doplněním aerobních aktivit. Jen se ho nebát a jít do toho! Článek pro ty, kteří s posilovnou začínají a chtějí vědět, co je čeká a na co si dát pozor.
celý článek --->čtenost článku: Počet zobrazení: 22455
5. únor 2002
diskuze (3)

Svaly dolní končetiny

Nabízíme Vám malý anatomický občasník, který se bude zabývat stavbou a funkcí svalů. Doufáme, že Vám tímto poskytneme alespoň malou inspiraci, a že znalosti o uložení a funkcích svalů lidského těla napomohou lepšímu provedení cviků
celý článek --->čtenost článku: Počet zobrazení: 21963
17. leden 2002
diskuze

Dýchýní při posilování břišních svalů

Pro posilování břišních svalů se většinou soustředíme na výdech během kontrakce - stažení svalu, a při relaxaci - uvolnění - se nadechujeme. Výdech během kontrakce však snižuje tenzi (napětí) svalu v oblasti
celý článek --->čtenost článku: Počet zobrazení: 15535
7. leden 2002
diskuze

ZDRAVÉ HUBNUTÍ

Článek o nejdůležitých pravidlech zdravého hubnutí
celý článek --->čtenost článku: Počet zobrazení: 27660
1. prosinec 2001
diskuze (1)

Několik cviků s overbally

Připravili jsme pro vás několik posilovacích a protahovacích cviků s overballem
celý článek --->čtenost článku: Počet zobrazení: 38631
1. prosinec 2001
diskuze

Cvičení s overbally

Jaké jsou výhody cvičení s malými měkkými míčky? Vyzkoušejte s námi overbally!
celý článek --->čtenost článku: Počet zobrazení: 29430
6. listopad 2001
diskuze

Únava a cvičení

Únavu zná snad každý.Máme ji překonat cvičením, nebo si raději odpočinout?
celý článek --->čtenost článku: Počet zobrazení: 14685
26. říjen 2001
diskuze (1)
Tisk

DOVOLENÁ U MOŘE S CVIČENÍM AEROBIKU aneb MALÉ OHLÉDNUTÍ ZA LÉTEM


Pobyt u moře s cvičením je báječnou příležitostí nejen pořádně si zacvičit, zvýšit fyzickou kondici a možná i shodit nějaké to kilo, ale také odpočinout si, opálit se do bronzova a vyrazit na pár výletů do okolí.
Léto už je sice nenávratně pryč, ale protože některé cestovní kanceláře nabízí letní pobyty s aerobikem již v zimních měsících, měli byste vědět, co vás na takové dovolené může potkat.Já letos jela jako cvičitelka do přímořského městečka Port Grimaud na jihu Francie dvakrát - v červnu a v září a ráda se s vámi podělím o některé své dojmy a postřehy.
Cestovní kanceláře často nabízejí přímořskou dovolenou s cvičením v termínech mimo hlavní sezonu. Výhodou je nejen nižší cena zájezdu, ale také menší davy turistů, kteří na vás budou večer při cvičení (pokud se koná jako v našem případě na veřejném prostranství) zírat a hlasitě povzbuzovat.
Bohužel se vám může stát, stejně jako našemu turnusu v září, že se počasí zrovna nevyvede.
Tento podzim byl mimořádně studený nejen v Čechách a ve Francii, ale jak jsem slyšela také v dalších mořských letoviskách – ve Španělsku, Chorvatsku, Itálii a dalších. Podle místních znalců by však měl být příští rok už normální a můžeme se těšit opět na teplé slunečné měsíce.
Nám se teplota pohybovala okolo 20 stupňů, občas zafoukal vítr a v moři se koupali spíše ti otužilejší z nás (přiznám se, že já za celý týden byla v moři třikrát!). Sluníčko svítilo tři dny a během ostatních dnů na nás mezi mraky jen občas vykouklo. Místní nám sice vykládali, že takové počasí v září vůbec nepamatují a že v tuto dobu se teplota vzduchu obyčejně blíží k třiceti stupňům, ale pouhá představa rozpáleného písku a teplého moře nás příliš nezahřála. Naštěstí jsme měli v záloze výběr z několika zajímavých výletů po nádherné jižní Francii a hlavně - cvičení!
Složení našeho „aerobikového zájezdu“ bylo různorodé – od mladinkých děvčat až po dvě paní blížící se k šedesátce, kterým by jejich kondičku rozhodně záviděl kdekdo. Zpočátku jsem se obávala rozdílné úrovně jednotlivých cvičenkyň, která se předem u všech klientek zjistit nedá. Naštěstí většina dívek a dam byly zvyklé chodit cvičit pravidelně a ty, které neměly zrovna nejlepší fyzičku, zkrátka nechodily na úplně všechny hodiny a zbytečně se nepřetěžovaly.
Lekce aerobiku probíhaly dvakrát denně – jedna a půl hodiny ráno a hodina večer. Protože náš metabolismus v ranních hodinách lépe spaluje podkožní tuk, ranní cvičení se skládalo z choreograficky náročnější a rychlejší části trvající 45-50 minut, která byla také zaměřena na zvýšení fyzické kondice. Zbytek ranní části cvičení byl věnován posilování a strečinku. Na začátku pobytu jsem nestavěla příliš těžké choreografie a jejich obtížnost jsem zvyšovala postupně. Ostatně domnívám se, že pokud máte správnou rychlost a pěknou motivující hudbu, může mít pěkný pocit z jednoduššího cvičení i pokročilá cvičenka.
Večer jsme cvičili kombinovanou posilovací hodinu body-stylingu nebo P-classu. Při všech hodinách jsme věnovali více času závěrečnému strečinku, který je velice důležitý, zvláště pak při intenzivnější zátěži, na které tělo není zvyklé.
Jako jediné doplňkové „náčiní“ jsme používali gumičky, které se dají v mnoha kombinacích používat pro posilování horních i dolních svalových partií. Není v možnostech všech cvičitelek a cestovních kanceláří sehnat a dopravit k moři např. stepy. Stálo by za to ale zauvažovat např. o nafukovacích míčích overballech, s kterými je možno nejen zajímavě posilovat, ale také je efektivně využít při strečinku.
Všichni jsme každý večer cítili příjemnou únavu, ale to nikomu nezabránilo, abychom se šli večer projít do malebného městečka Port Grimaud nebo jen tak k moři na pláž. Snad všichni si vybrali alespoň jeden z nabídky výletů po Provence a jeli se podívat např. do kaňonu Verdon nebo do Saint Tropez.
Ačkoliv se všechny dámy dopředu neznaly, vytvořila se celkem příjemná parta lidí, kteří si měli stále co vykládat a zašli spolu i na sklenku vína (i když o žádném nočním životě se nedá příliš mluvit, protože ráno se šlo cvičit!). Všichni totiž měli společné jedno: zájem o zdravý a aktivní styl života.
Ke konci pobytu jsem si připravila přednášku o zdravotních aspektech aerobiku, zdravé výživě a o hubnutí a měla jsem velkou radost, že se rozpoutala zajímavá a podnětná debata a že se se mnou chodily cvičenky radit, pokud měly nějaký problém.
Po týdenním cvičení už cítily mírnou únavu i ty nejpokročilejší "aerobičky" a přiznám se, že já už jsem se také těšila na odpočinek (ostatně, já jsem se nejela rekreovat, ale pracovat!).
Jsem moc ráda, že i přes nepřízeň počasí a drobné problémy byly klientky s pobytem spokojené. Většina z nich totiž nejela cvičit k moři jenom kvůli hubnutí a opálení, ale také pro hezký pocit z pohybu. Doufám, že ti z Vás, kdo ještě nevyzkoušeli léto u moře s aerobikem, jsem alespoň trošku naladila a příští rok některý ze zájezdů vyzkoušíte.

Doporučení pro cvičenky při výběru zájezdu s aerobikem:
• Vybírejte si takové cvičitele, které dobře znáte.Vyhnete se tak případnému zklamání z neprofesionálně vedených hodin. Doporučuji, abyste se před rozhodnutím zakoupit si zájezd šli podívat alespoň na jednu lekci instruktora.
• Nejezděte na delší pobyty s cvičením bez jakékoliv fyzičky. Začněte s pravidelným tréninkem již nyní a pak Vám cvičení dvakrát denně bude připadat jako nic!
• Ověřte si cestovní kancelář, s kterou se chystáte jet a důkladně si prostudujte její nabídku.

Doporučení pro cvičitelky, které se chystají jet předcvičovat k moři
:
• Dohodněte se s cestovní kanceláří na přesných podmínkách, které potřebujete ke cvičení – aby byl zajištěn dobrý povrch cvičící plochy, elektřina k aparatuře, samotná aparatura, možnost přizpůsobit dobu stravování vašemu cvičení a podobně.
• Zjistěte si, jestli bude v místě pobytu delegát cestovní kanceláře, který Vám v případě potřeby se vším pomůže. Nezapomeňte, že pokud budete na všechno sama a něco se nevyvede, všechno pak padá na Vaši hlavu!
• Nepodceňujte přípravu. Budete cvičit dvakrát denně pro stále stejnou klientelu, kterou v žádném případě nesmíte začít nudit.Na jaře Vám přineseme další článek s konkrétními radami, na co byste neměli zapomenout při balení na dovolenou s aerobikem a na co všechno je nutné se připravit.Budu moc ráda, když se s námi i Vy podělíte o Vaše zážitky z aktivní dovolené a napíšete nám do naší listárny.

Míša Lounková
<-- náhled článkučtenost článku: Počet zobrazení: 20755
 
Testy
 
BMI test
zip | exe | swf
BMR test
zip | exe | swf
OTF test
zip | exe | swf
HRmax
zip | exe | swf
První stránkaPředchozí stránkaDalší stránkaPoslední stránka
ISSN 1214-2425
Google [X]