Zdroj: #skip

Kdy se nejlépe spalují tuky?

Obecně se traduje, že ráno máme nízkou hladinu krevní glukózy a svalového glykogenu, a proto je nejlépe cvičit ráno před snídaní. Ale jak tyto dvě skutečnosti spolu opravdu souvisí?

Glukóza ani glykogen příliš nemaji se spalujícím se tukem příliš společného; jejich hladina totiž v noci zůstává konstatní - k žádnému poklesu nedochází.
Glukóza je však využívána během noci téměř výhradně pro činnost mozku; pro pokrytí energetických potřeb jsou pak spotřebovávány tukové zásoby. V noci dochází k poklesu hladiny inzulinu, zatímco koncentrace hormonu glukagon narůstá. Právě tento fakt zapřičiňuje, že množství tuku, který opouští tukové buňky, se zvyšuje a je rychle spalován svaly. A právě tohoto jevu při ranním cvičení můžeme využít.
Další výhodou je, že pokud se po takovémto tréninku nasnídáte, je z potravy využíváno pro tukové zásoby méně tuku a více je ho spalováno svaly. A krásné na tom je, že vliv aerobního tréninku trvá po celý den (což je zaptříčiněno ovlivněným metabolismem). 

Kdo dbá na hezkou postavu, měl si dát pozor na jedno nebezpečí. Pokud cvičíme bez snídaně, hrozí riziko, že nebudou spalovány jenom tuky, ale také bílkoviny - ze svalové hmoty. Doporučuje se proto malá proteinová snídaně.

A samozřejmě upozornění na závěr: pokud začínáte cvičit, raději se poraďte s lékařem, obzvlášť máte-li jakékoli zdravotní problémy (krevní tlak, srdce...). Nezapomínejte na to, že každému tikají biologické hodiny jinak a ne každému ranní cvičení bude vyhovovat. Naslouchejte tedy svému tělu a při jakýchkoli potížích si pro jistotu dejte pauzu. 


Získáno ze sekce články serveru aerobics.cz verze 0.99/2.00b/2002+0.25 (20.8.2019 0:26:06)