Zdroj: #skip

Vegetariáni pozor!

Vegetariáni mohou být ohroženi nedostatečným příjmem vitamínu A a železa a měli by ve své stravě zvýšit množství tmavě zbarveného ovoce a zeleniny. Tak zní poslední doporučení Institute of Medicine panel (Zdravotní výbor), který upravil doporučený příjem vitamínu A a některých dalších živin v potravě. Vegetariáni se obecně spoléhají na potraviny jako je např. mrkev, brokolice a sladké brambory, které jim zajistí potřebný množství vitamínu A, ale nové výzkumy naznačují, že tělo je schopno vstřebat pouze přibližně polovinu množství využitelných živin, což bylo známo i dříve. Ne-vegetariáni obvykle konzumují dostatek vitamínu A, který je potřebný pro omezení rizika poškození plodu a zajištění dobrého zraku, z ryb a jater. Doporučený příjem vitamínu A je nyní pro muže 900m g denně, pro ženy 700 m g. Toto množství může být přijato např. z půlky hrnku vařené mrkve. Oproti tomu železo potřebují vegetariáni v dvojité dávce, protože tělo tento minerál vstřebává z cereálií, pečiva a zeleniny méně účinně než z masa.

Zdroj:
Vegetarians Be A-were! ACE Fit Facts


Získáno ze sekce výživa serveru aerobics.cz verze 0.99/2.00b/2002+0.25 (21.10.2019 9:51:32)