Zdroj: #skip

Káva a její vliv na únavu a hubnutí

Pokud jste kafaři, dáte si kávu raději před nebo až po cvičení?

Chcete-li hubnout, měli byste vědět, že kofein urychluje spalování tělesných tuků. Stimuluje centrální nervovou soustavu a kardiovaskulární systém, a tím zvyšuje bazální metabolismus. Navíc zvyšuje pohyb volných mastných kyselin v krvi a způsobí, že pracující sval využívá jako zdroj energie tuk namísto glykogenových zásob (sacharidy a cukry). Ty zůstávají nevyčerpané, a proto je doba, po kterou se věnujeme výkonu, delší.

šálek kvalitní kávy nám spálí přebytečné tuky

Výzkumy také ukázaly, že kofein snižuje únavu při aktivitách o nižší až střední intenzitě až o 1/3, takže jste schopni vydržet (cvičit či např. pracovat) déle. Při krátkodobém, vysoce intenzivním výkonu však našemu organismu příliš neprospívá.

Pokud se chystáte cvičit např. aerobik, klidně si kávu dejte, ale spíše před cvičením (1/2-1hod) než po něm.

Špatnou zprávou je, že kofein zvyšuje krevní tlak a zrychluje puls. Navíc dlouhodobé užívání kofeinu vede k přízpůsobení (adaptaci) organismu na příjem kofeinu a stává se rezistentní vůči jeho účinkům. Kofein je diuretikum, takže může způsobovat i dehydrataci organismu, a ta může snížit energetický výdej a tím i výkon až o 30%. Proto si nezapomínejte ke každému šálky kávy dát min 1 sklenici vody.


Získáno ze sekce výživa serveru aerobics.cz verze 0.99/2.00b/2002+0.25 (20.7.2019 11:36:26)