Nastavit jako výchozí stránku (HomePage) Uložit mezi oblíbené stránky (Favorites)

novinky
akce
články
výživa
listárna
choreografie
hudba
odkazy
inzerce
obchod
fitcentra
soutěže

registrace

info
 
Google
pagerank
3D FITNESS Smart Fitness Academy Praha Daniel Muller FACE CZECH ACADEMY


uživatelské jméno
heslo

zapomněli
jste heslo?
výživa
1. říjen 2003
diskuze

Zdravé stravování a výživa

Pod pojmem zdravé stravování rozumíme výběr jídel, která poskytnou našemu organismu nezbytné živiny a energii na základě denní potřeby, což nám naopak zajistí optimální zdraví. Jaké jsou jeho hlavní zásady se dozvíte v následujícím článku.
Autor: K.
celý článek --->čtenost článku: Počet zobrazení: 17546
8. září 2003
diskuze

Uzeniny ohrožují srdce a způsobují obezitu

Uzeniny jsou v Česku velmi oblíbeným pokrmem. V létě a na začátku podzimu se jejich spotřeba ještě zvyšuje. Přitom patří mezi potraviny, o jejichž škodlivosti dnes již nikdo nepochybuje. Kromě toho, že přispívají k obezitě, rakovině tlustého střeva, ...
Autor: Hospodářské noviny - Uzeniny ohrožují srdce a způsobují obezitu ( 07.08.2003)
Autor: Pavel Suchánek
celý článek --->čtenost článku: Počet zobrazení: 16247
20. červen 2003
diskuze

Sůl nad zlato?

Ano, bez soli se lidský organismus neobejde. Sůl škodí cévám, snížení její spotřeby ale nepomůže všem.Většina lidí ji ale konzumuje mnohem více, než je třeba. Ohrožují tím své srdce a cévy.
celý článek --->čtenost článku: Počet zobrazení: 12270
30. květen 2003
diskuze (1)

Glykemický index

Stává se, že úspěšné hubnutí nám překazí chutě na sladké, na slané nebo zkrátka jen chuť na "něco". Často to bývá zapříčiněno výkyvy hladiny cukru v krvi. Přečtěte si, jak tomu předcházet a jak jídlo zkombinovat se cvičením.
Autor: K.
celý článek --->čtenost článku: Počet zobrazení: 27827
19. květen 2003
diskuze

Několik rad pro večeři v restauraci

Řádně se stravovat doma asi nedělá většině problémy. Ty nastanou, pokud jdeme ven a chceme se najíst v restauraci. Tam veškeré naše zásady padají a dietní režim se dodržuje velmi špatně. Podívejme se na pár rad, které nám pomohou jídlu nepropadnout zcela.
Autor: K.
celý článek --->čtenost článku: Počet zobrazení: 12691
8. duben 2003
diskuze (1)

Vhodné jídlo před cvičením

Přemýšlíte někdy, jak se správně před cvičením najíst ?
Autor: Míša L.
celý článek --->čtenost článku: Počet zobrazení: 21781
26. únor 2003
diskuze (2)
Tisk

Náhražky jídel


Při této dietě konzumujete již připravené výživné nápoje a svačinky namísto řádných jídel. Tím se sníží celkový příjem kalorií na asi tak 1000 kal/den. Některé společnosti nabízejí takové potravinové náhražky jako alternativu snídaně a oběda a vy potom vaříte praktivky jenom večeři. Tento druh diety přesně řídí, co můžete sníst. Nevýhodou je fakt, že tyto náhražky opravdové jídlo ve skutečnosti nenahradí, neobsahují ani všechny nezbytné živiny, které potřebujeme. Mnoho z těchto výrobků však obsahuje dost dodatečně přidaných živin, které ty přirozené mohou nahradit.

Typické denní menu:

Snídaně: “výživný” mlěčný nápoj

Oběd:“výživná” polévka

Večeře:krůtí maso s brokolicí; grapefruit

+

  • dobré výživné výrobky nahrazující jídlo na svých etiketách zdůrazňují, že by neměly být lidmi, kteří hubnou, jako jediný zdroj živin
  • tyto již připravené náhražky ulehčují život, protože zde není zapotřebí počítat kalorie ani složitá příprava speciálních receptů. Je to nejlepší řešní vhodné pro ty, kteří jsou po většinu dne zaneprázdněni , nemají čas ani energii na kompletnější formu diety
  • inákup těchto produktů může i ušetřit peníze, protože tyto náhražky jídel jsou obecně levnější a vy si stejně můžete dovolit nanejvíš 1 denně
  • mnoho z těchto produktů je doplněno vitamíny a minerály a některé z nich dokonce jejich doporučené denní množstv
  • -

  • vzhledem k tomu, že tyto náhražky obsahují tak málo kalorií, vaše hmotnost rychle klesá. To však může způsobit I vážné zdravotní problémy
  • tento režim, stejně jako spousta jiných dietních, je velmi přísný
  • jakmile dosáhnete své vytouženmé hmotnosti a začneme s normálním stravováním, okamžitě naberete kila zpátky
  • firmy, které tyto náhražky nabízí, neradí, jak si získanou hmotnost udržet i při běžném stravování
  • mnoho z těchto nízkokalorických výživných potravin (obzvlášť např. svačinky – sladké tyčinky) obsahujé velké množství cukru, které sice uspokojí vaši chuť na něco sladkého, ale mnohem zdravější jako svačina je např. ovoce
  • nahradíte-li 3 jídla denně jedním normálním a dále jen náhradními, můžete mít vážné problémy se svým trávícím systémem. Nejlepší je snižovat jídla postupně, např. zmenšováním velikostí porcí, potom teprve nahrazovat
  • je známo, že snížíme-li denní příjem kalorií na 1.000 kal/den, náš metabolismus se bude zpomalovat. Potom už nespalujeme tolik kalorií jako dříve, ale většina z nich se začně ukládat ve formě tuku
  • náhražky jídel nás nenaučí stravovat se zdravě, hledat přirozeně nízkokalorické potraviny a jak je zdravě připravovat
  • Autor: K.
    <-- náhled článkučtenost článku: Počet zobrazení: 12989
    19. únor 2003
    diskuze

    Kombinovaná dieta

    ...Znamená to tedy kompletní změnu jídelníčku - některá jídla z něj úplně vymizí - tradiční vepřo, knedlo, zelo, sendviče, roštěná s rýží, kuře s bramborem atd. Těstoviny, rýže a chléb mohou konzumovány se zeleninou, nikoli však s masem, rybou či . ..
    celý článek --->čtenost článku: Počet zobrazení: 13109
    11. únor 2003
    diskuze

    Dieta s vysokým příjmem vlákniny

    ... Vláknina se nachází především v cereáliích (obilovinách), ovoci, zelenině. Již malé množství těchto potravin vás snadno zasytí a tím usnadní hubnutí. Jíte-li jídla s vyšším obsahem vlákniny, zrychluje se vylučování odpadních látek ze střev...
    Autor: K.
    celý článek --->čtenost článku: Počet zobrazení: 15794
    28. leden 2003
    diskuze

    Proč většina diet nefunguje

    Zhubnout alespoň o kilo je přáním většiny současné populace, která stále více trpí něčím, je se začíná označovat jako civilizační choroba - nadváhou. Vliv na to má dnešní životní styl, hektické tempo, nevhodné stravování, stres; zdá se však , že se lék ..
    Autor: K.
    celý článek --->čtenost článku: Počet zobrazení: 11896
     
    Recepty
     
    Zdravé recepty na Vánoce
    Ořechová kolečka
    Ovesné sušenky
    Celozrnná linecká kolečka
    Vejce s omáčkou z rajčat
    Vaječná pomazánka
    Jehněčí kotlety v ostré omáčce
    Velikonoční nádivka jinak
    Pučálka
    Velikonoční kopřivová nádivka
    Hrnečkový jáhlový beránek
    Zázvorový čaj
    Glazovaná mrkev s javorovým sirupem a hořčicí
    Pletenec s javorým sirupem a pekanovými ořechy
    Palačinky s javorovým sirupem
    Švestkové chutney
    Ovocná polévka se švestkami
    Omáčka na barbecue se švestkami a medem
    Rýže s houbami
    Bramborové šišky s mákem
    Brokolice zapečená se sýrem
    pro 4 osoby
    Sýrový nákyp se žampiony
    Původní staročeský kuba
    Indická rýžová směs s ovocem a kari
    Cibulové brambory s drůběžím masem
    Smažené nudle se zeleninou a kuřecím masem
    Banánový salát
    Špagety s bazalkou
    Špenátový salát s mozzarellou
    4 porce
    Těstoviny po Provensálsku
    Andaluzský salát
    Zeleninový salát s těstovinami
    Indonéský salát
    Dauphinovy brambory
    Drůbeží maso na medu
    Filé se sýrovou omáčkou
    Pikantní krůtí plátky
    Tofu smaženice
    (náhrada vajčné smaženice)
    První stránkaPředchozí stránkaDalší stránkaPoslední stránka
    ISSN 1214-2425
    Google [X]